Previous
Next

Nowy most w Tylmanowej nabiera kształtów

Po kilku miesiącach żmudnych robót związanych z wykonywaniem z montażem podpór pod szalunki i samych szalunków ustroju nośnego mostu, w tym konstrukcji łukowej wychodzącej z przyczółków mostowych i pomostu jezdnego, w krajobrazie Tylmanowej, osiedla Brzegi oraz koryta rzeki Dunajec, rysuje się sylwetka nowego, żelbetowego mostu łukowego o projektowanej nośności 40 ton.

– W tym tygodniu finalizowano roboty zbrojarskie pomostu oraz końcowe prace związane z deskowaniem i układaniem niezbędnych kanałów technologicznych, m. in. pod projektowaną iluminację mostu – tłumaczy Paweł Cetera – Pełnomocnik Wójta ds. Inwestycji i Kierownik Zespołu ds. Inwestycji. – Jak do tej pory warunki atmosferyczne i hydrologiczne na rzece Dunajec były na tyle sprzyjające, że roboty realizowano bez żadnych przestojów, a stawiane podpory i szalunki, nie były niszczone przez wody rzeki Dunajec – dodaje.

Jak podkreśla Paweł Cetera ostatnie dni były jednak dosyć nerwowe, z uwagi na zapowiadane opady deszczu i burze, gdyż ewentualna fala powodziowa przyniosłaby olbrzymie straty na budowanym obiekcie, zwłaszcza w zakresie podpór, robót zbrojarskich i szalunkowych. – Dobra współpraca Wykonawcy czy Inwestora ze służbami zapory wodnej w Czorsztynie, w zakresie regulowania zrzutu wód korytem rzeki Dunajec, jest w takich momentach bezcenna – zaznacza.

Zgodnie z planami, dziś t.j 08.09. 2022 r. rozpoczęły się roboty betoniarskie na moście w Tylmanowej i trwają bez zakłóceń oraz niespodzianek pogodowych. To bez wątpienia newralgiczne roboty na obiekcie, które z pewnością zostaną zakończone powodzeniem.

Za kilka tygodni Wykonawca przystąpi do rozbiórki podpór i szalunków, a ewentualne obawy o podwyższony stan wody w rzece zostaną rozwiane. Wykonawca skupi się na dalszej robocie już na płycie pomostowej i na dojazdach na most, tak z jednej, jak i z drugiej strony.

Przypomnijmy. Nowy most w Tylmanowej będzie mieć 104 m długości, 9 m szerokości, a także 40 ton nośności. Gotowy ma być w pierwszym kwartale 2023 r. W ramach tego zadania rozbudowana zostanie też droga gminna. Inwestycja jest współfinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (7 591 468,93 zł), Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych (2 060 979,28 zł) oraz środków Województwa Małopolskiego (3 000 000, 00 zł).

źródło: UG Ochotnica Dolna

Shares