Google Ads i pozycjonowanie stron internetowych. Poznaj kluczowe różnice!

Nie podlega już żadnej dyskusji, że metody marketingu internetowego w wyszukiwarce Google są zdecydowanie najpopularniejszymi i najskuteczniejszymi na świecie. Kampanie sponsorowane Ads i pozycjonowanie stron internetowych co roku biją rekordy. Niewiele wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Często jednak potencjalni reklamodawcy nie zdają sobie sprawy, jaka różnica zachodzi pomiędzy SEO a Google Ads. Jesteście tego ciekawi? Zapraszamy do lektury naszego artykułu!

Realizacja strategii SEO a realizacja kampanii Google Ads

Od razu zaczynamy od konkretów i od mięsa, dla którego czytasz ten artykuł. Kampanie Google Ads od pozycjonowania stron internetowych odróżnia przede wszystkim sposób prowadzenia tych dwóch najpopularniejszych metod marketingowych. W pierwszym przypadku mowimy o panelach tworzonych przez Google, umożliwiających wyszukiwanie słów kluczowych, uruchamianie na ich podstawie kampanii oraz ich bieżącą optymalizację. Wszystko dzieje się w jednym miejscu. Całość jest maksyamalnie elastyczna i daje Ci możliwości decydowania o kluczowych parametrach, takich jak budżet dzienny, budżet miesięczny czy wysokość maksymalnej stawki za jedno kliknięcie. Nie musisz wykonywać specjalnych działań wewnątrz witryny, aby móc zapewnić sobie odpowiednią widoczność w oknie wyszukiwarki Google. Pamiętaj jednak, że w systemie Ads również istnieją algorytmy oceniające portal. Chociażby pod względem trafności treści strony docelowej co słów kluczowych i informacji zawieranych w nagłówkach. Pozycjonowanie natomiast skupiać się będzie głównie na pracach wewnątrz serwisu właśnie. Mówimy tutaj o jego optymalizacji technicznej czy nawet wizualnej. Dodatkowo, kluczowe z punktu widzenia Googlebota jest pozyskiwanie linków zewnętrznych. Realizując strategię SEO musisz zadbać o dobrej jakości publikacje w prasie online. Polecanym rozwiązaniem jest także pozyskiwanie odnośników z zaufanych źródeł. Mogą być to fora internetowe, dedykowane katalogi, wizytówki czy nawet zaprzyjaźnione witryny. Więcej na temat skutecznych praktyk pozycjonowania znajdziesz tutaj: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/. Porównując SEO do Google Ads nie zapomnij również o systemie płatności. Rozliczenie za pomocą stawki za pojedyncze kliknięcie może być zupełną nowością dla ludzi, którzy dotychczas funkcjonowali w systemach abonamentów miesięcznych – tak, jak jest w pozycjonowaniu!

Kiedy moja firma będzie widoczna w Google? To zależy!

Natomiast spokojnie. Nie zostawimy Cię z tak prostą odpowiedzią na tak ważne pytanie. Chociaż musimy przyznać, że jest ona bardzo popularna w środowisku marketingowym. Co ciekawe, w tym przypadku jej użycie będzie nawet zasadne, ponieważ widoczność prowadzonej przez Ciebie firmy w wyszukiwarce Google uzależniona jest od rodzaju wybranej metody docierania do potencjalnych Klientów. Co do zasady, pozycjonowanie stron internetowych wymaga dużej cierpliwości. Tym bardziej w momencie, kiedy mówimy o strategii SEO dla nowego portalu lub witryny, która ma już negatywną przeszłość z analizą poprzez Googlebota. Czas oczekiwania na dotarcie do pierwszej dziesiątki rankingu organicznego może wynieść nawet kilka miesięcy, a rekordziści czekają dobre kilka lat na poważną szansę zaistnienia w reprezentowanej przez nich branży. Zawuażalnie lepiej wygląda to w przypadku kampanii sponsorowanych Google Ads. Należysz do grona zdecydowanie niecierpliwych reklamodawców? Wykorzystaj kanał umożliwiający dotarcie na szczyt rankingu wyszukiwarki w zaledwie kilka godzin od uruchomienia promocji. Tutaj nie decyduje już staż, historia domeny lub obrana strategia. Zamiast tego decydujące jest dopasowanie fraz, nagłówki i teksty reklamowe, stawka maksymalnego pojedynczego kliknięcia oraz budżet dzienny. Zdaniem specjalistów z firmy Afterweb, którzy odpowiadają za ofertę: https://afterweb.pl/google-ads-adwords/, większość przedsiebiorców stawia na Google Ads właśnie ze względu na ograniczenie do minimum oczekiwania na pierwszy rezultat marketingowy. Należy jednak wskazać kolejną róznicę: pozycjonowanie stron jest stabilniejsze, natomiast Google Ads należy do dynamicznie zmieniających się sposobów reklamowania firmy.

Jak wygląda budowa wyników generowanych przez wyszukiwarkę?

Mamy już omówioną widoczność komunikatów marketingowych, ale naturalnie pojawia się tutaj kolejna duża różnica pomiędzy pozycjonowaniem stron internetowych a kampaniami Google Ads. Dokładniej chodzi o sposób wyświetlania reklamy. Okno wyszukiwarki podzielone jest bowiem na minimum kilka sektorów, dopasowywanych w zależności od kontekstu intencji użytkownika. Za najważniejszy wyróżnik komunikatów sponsorowanych uznajemy dopisek „sponsorowane” lub „reklama” bezpośrednio nad odnośnikiem do Twojej strony. Kliknięcie w taki link oznaczać będzie wygenerowanie kosztu CPC na koncie reklamodawcy. Wyniki pochodzące z Google Ads pojawią się na samej górze strony oraz w specjalnych kontenerach, umieszczonych nad innymi linkami bądź po prawej stronie Twojego ekranu. Z uwagi na fakt, że odnośników sponsorowanych jest mniej, często są one rotowane. Minimum 10 pozycji zarezerwowane jest natomiast dla SEO. Ich kolejność to wypadkowa funkcjonowania Googlebota oraz oceny witryny pod względem przydatności z punktu widzenia samego użytkownika. Rzadziej podlegają one rotacji, natomiast profesjonalna strategia pozycjonowania stron internetowych pozwala utrzymać Twój odnośnik na wysokich pozycjach w organicznym zestawieniu nawet na lata!

Shares